10007 20st KitKat 42g, Nestle
SEK 85.00
Din varukorg är tom
Visar 1–1 av 1 produkter
SEK 85.00
Om du beställt en vara som inte motsvarar dina förväntningar ber vi att du kontaktar oss och informerar oss om det så att vi kan avhjälpa felet. Enligt gällande konsumentskyddslagstiftning har du tre (3) års reklamationsrätt för varor som du köpt på vår webbplats. Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga på det sätt som beskrivs i lag. Vi ber dig dock vara uppmärksam på att varans art och hållbarhet kan påverka bedömningen av vad som anses utgöra fel i vara.
Om du vill reklamera en vara ska du göra det så snart som möjligt, men senast två (2) månader från att du upptäcker felet eller borde ha upptäckt det. Reklamationer som görs inom två (2) månader från det att du upptäckt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.
Om din reklamation godkänns, kommer vi att avhjälpa felet på lämpligt vis, exempelvis genom att leverera en ny felfri vara, återbetala beloppet för varan eller ge dig prisavdrag. Åtgärden beror på omständigheterna och vad som är mest lämpligt i det enskilda fallet.
Innan du reklamerar en vara enligt ovan ska du alltid kontakta vår kundtjänst via telefonnummer 0730629565 eller nordseaway1@outlook.com Kundtjänst hjälper dig och kan skicka en förbetald returetikett som du kan sätta på lådan med den vara du vill reklamera. På så sätt slipper du stå för den initiala kostnaden för frakten tillbaka till oss.
Om du vill reklamera varan utan vår förbetalda returetikett kan du tillfälligt behöva bekosta returfrakten, men vi återbetalar skäliga fraktkostnader när vi har tagit emot och godkänt reklamationen. Kom därför ihåg att spara kvitto för dina kostnader så att vi kan ersätta dig. Om du väljer att skicka varan utan vår förbetalda returetikett ska du skicka den till:
Nordseaway Handelsbolag, Kyrkvägen 24, 36258 Linneryd
Tänk på att alltid paketera och emballera varan du vill reklamera väl, så att den inte skadas i transporten tillbaka till oss
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Ångerrättsfristen löper ut 14 dagar efter att du tar emot varan. Det innebär alltså att du har 14 dagar på dig att meddela oss om du skulle ångra ditt köp, och att tiden räknas från den dag du tog emot varan.
Om du har köpt flera varor som omfattas av samma beställning, men där leverans av varorna sker individuellt, räknas ångerfristen från den dag då du tar emot den sista varan i beställningen.
Om du har ingått avtal om återkommande leverans under viss tid av viss vara, löper ångerfristen om 14 dagar från den dag du tar emot den första varan i beställningen.
Du kan meddela oss genom att skicka ett meddelande via e-post till nordseaway1@outlook.com där du skriver att du vill ångra ditt köp, vilken order och vilka varor det gäller. Du kan också använda dig av ångerblanketten som ligger medskickad i din orderbekräftelse och som du även hittar här, eller använda dig av Konsumentverkets ångerblankett som finns tillgänglig på Konsumentverkets hemsida. Blanketterna skickar du till oss via e-post eller post. Du kan inte frånträda köpeavtalet genom att endast vägra mottagande av varan utan att meddela oss. Ring oss gärna på 0730629565 om du behöver hjälp
Retur: När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Kundtjänst kan hjälpa dig och skicka en förbetald returetikett som du kan sätta på lådan med den vara du vill returnera.
Om du vill returnera varan utan vår förbetalda returetikett kommer du tillfälligt behöva bekosta returfrakten, men vi återbetalar skäliga fraktkostnader när vi har tagit emot varan. Kom därför ihåg att spara kvitto för dina kostnader så att vi kan ersätta dig. Om du väljer att returnera varan utan vår förbetalda returetikett ska du skicka den till:
Nordseaway Handelsbolag, Kyrkvägen 24, Linneryd.
Tänk på att alltid paketera och emballera varan du vill reklamera väl, så att den inte skadas i transporten tillbaka till oss. Skickar du varan själv ansvarar du för de skador som kan uppkomma under transporten.
Vi accepterar endast returer som skickas direkt till den adress vi angivit ovan.
Ingen ångerrätt: Vi ber dig vara uppmärksam på att ångerrätten inte omfattar livsmedel eller köp av vara som på grund av bruten försegling av kunden inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. Ångerrätten omfattar inte heller andra dagligvaror för hushållets löpande förbrukning, exempelvis hushållspapper, tvättmedel och hygienartiklar.
Varans skick vid retur: Om varan har minskat i värde på grund av att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, kommer vi att dra av ett belopp motsvarande varans värdeminskning från det belopp som ska återbetalas till dig. Det belopp som Nordseaway Handelsbolag ska återbetala ska motsvara varans kommersiella värde, vilket i vissa fall kan innebära att du endast kan få ersättning för fraktkostnader.
Återbetalning: Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Vi kan dock göra avdrag för värdeminskning enligt ovan. Återbetalning för varan och eventuella fraktkostnader (motsvarande kostnaden för standardleverans som erbjuds av oss), kommer att ske senast 14 dagar från den dag Nordseaway Handelsbolag tagit emot ditt meddelande om att du ångrar ditt köp. Om vi inte kommit överens om annat, sker återbetalning med samma betalningssätt som användes vid köpet, se under rubriken ”Betalning” ovan.
Om du inte kan visa att du har returnerat varan till oss, har vi rätt att hålla inne återbetalningen till dess att vi mottagit varan.
Vi gör alltid vårt bästa för att lösa funderingar, problem eller tvister som kan uppkomma direkt med dig genom att försöka nå en lösning i samförstånd. Omvi trots det inte lyckas komma fram till en lösning kan tvisten avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden (”ARN”) i den mån nämnden är behörig att pröva frågan. I annat fall kan tvisten avgöras av allmän domstol i Sverige.
Matsmart har åtagit sig att följa beslut och rekommendationer från ARN. Det betyder att du kan kontakta ARN gällande ditt anspråk mot Matsmart. ARN når du på den här adressen: Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Alternativt via www.arn.se/konsument/
Du kan också vända dig till Europeiska kommissionens webbplats för tvistlösning på nätet genom att klicka här. Det alternativet är särskilt relevantför kunder som är bosatta i annat EU-land än Sverige
De här villkoren, liksom all data och programvara på vår hemsida, tillhör Nordseaway Handelsbolag och är endast tillgängliga för ditt privata bruk i samband med köp och korrespondens med oss. Annat användande såsom reproduktion, redistribution, ändring, bearbetning eller publicering av innehållet på vår webbplats, både för kommersiella och privata syften, är inte tillåten utan uttryckligt medgivande från Nordseaway Handelsbolag.
Skulle Nordseaway Handelsbolag på grund av omständigheter som vi anser vara bortom vår kontroll, vara förhindrad att utföra våra åtaganden gentemot dig inom utsatt tid, eller att alls utföra våra åtaganden, ska detta inte anses vara ett brott mot de här villkoren.
Nordseaway Handelsbolag ansvarar inte för skada eller annan förlust som beror på omständigheter som vi anser vara bortom vår kontroll och som kan uppstå vidanvändning av vår webbplats. Matsmart har vidare rätt att uppdatera, ändra, tillfälligt eller permanent begränsa eller stänga ner åtkomsten till webbplatsen.
Vi använder cookies och liknande teknologi på vår hemsida. Läs mer om vår användning i vår cookiepolicy.
När du handlar och slutför beställningar hos oss behöver du tillhandahålla personuppgifter för att vi ska kunna hantera din beställning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.
Nordseaway Handelsbolag garanterar att dina personuppgifter inte kommer att säljas vidare eller användas i kommersiellt syfte.
Beskriv ditt problem så kort och beskrivande som möjligt. Vad var det för fel på produkten? Det är viktigt för oss att få veta, fyll i formuläret ovan och skicka till oss. Vi kommer att utreda reklamationen och återkopplar till er så snart som möjligt.